Alla inlägg under april 2009

Av Vicky - 21 april 2009 21:23

Ny regel: kommentarer skall signeras. Allting som sägs och skrivs får mycket större värde om man vet vems läppar alternativt hand orden kommer från, är det inte så, så säg.

För övrigt tyckte jag att det var en rolig kontring på min version av skapelsen. Den var ungefär som de där skämten om de flygande älgarna. De får mig alltid att vika mig av skratt. För något så absurt kan man ju inte annat än att skratta åt. Eller hur?

Av Vicky - 20 april 2009 21:44

One day in the Garden of Eden, Eve calls out to God...

"Lord, I have a problem!"

"What's the problem, Eve?"

"Lord, I know you've created me and have provided this beautiful garden and all of these wonderful animals, and that hilarious comedic snake, but I'm just not happy."

"Why is that, Eve?" came the reply from above.

"Lord, I am lonely. And I'm sick to death of apples."

"Well, Eve, in that case, I have a solution. I shall create a man for you."

"What's a ''man,'' Lord?"

"This man will be a flawed creature, with many bad traits. He'll lie, cheat, and be vainglorious; all in all, he'll give you a hard time. But, he'll be bigger, faster, and will like to hunt and kill things. He will look silly aroused, but since you've being complaining, I'll create him in such a way that he will satisfy your... ah, physical needs. He'll be witless and will revel in childish things like fighting and kicking a ball about. He won't be too smart, so he'll also need your advice to think properly."

"Sounds great," says Eve, with an ironically raised eyebrow. "What's the catch, Lord?"

"Yeah, well... you can have him on one condition."

"What's that, Lord?"

"As I said, he'll be proud, arrogant, and self-admiring... So you'll have to let him believe that I made him first... So, just remember... it's our little secret... You know, Woman-to-woman!"

Av Vicky - 16 april 2009 15:26

Alt 1. Ett säkert vårtecken var när man kunde gunga på däckgungorna med uppknäppt jacka (dvs utan att få den där otäcka strypkänslan när man lutade sig framåt och hängde i linorna med armvecken, remember??). Allra helst skulle denna sysselsättning, som för övrigt var en säker väg till en fin förkylning, ackompanjeras av ett skrålande av sången Sommarlov. Vad som var mest underbart, våren eller gungandet, står jag fortfarande frågande till.

Alt 2. I min mormors föräldrahem finns två gungstolar. Den ena gungar långsamt och har ett högt ryggstöd. Den andra gungar fort och har ett lågt ryggstöd. Enligt någon form av oskriven lag var det så att om syster befann sig i rummet var jag deporterad till gungstolen med lågt ryggstöd som gungade fort. Jag tyckte aldrig särskilt mycket om den gungstolen men fick allt vackert sitta i den om jag ville gunga överhuvudtaget. Och det ville jag. För att gunga är ju faktiskt bland det bästa som finns.

Om det är alternativ 1 eller 2 som gör gårdagens present, i form av en gungstol med högt ryggstöd(!), till en av de bästa presenter jag fått, vet jag inte. Men om jag inte svarar nästa gång ni ringer kan det bero på att jag har somnat i min gungstol med högt ryggstöd som gungar långsamt.

Av Vicky - 14 april 2009 23:36

Om 24 minuter fyller jag år. Jag kan inte sova. Det är lite som ett steg framåt och två steg bakåt. Fast med min nyvunna smak för oliver (enbart gröna dock) ska jag nog vara tacksam för detta bevis på min barnslighet. Annars äter jag kanske outsköljda punchpraliner, använder uttryck som "käckt" och tittar på Bingolotto av anledningar som "det är kul att se andra vinna" och "hur ska man annars veta när det är dags att ha veckosex?!" innan jag vet ordet av det.

Av Vicky - 13 april 2009 21:38

: det är en bra fråga. I brist på ett bra svar kontrar jag med ännu en fundering. Lyder som följer:

* Honan kallas höna, hanen kallas tupp, ungen kallas kyckling. Vad i hela fridens namn kallas arten??

Det är fullt möjligt att detta är den typ av kunskap som jag som 9-årig fågelkvitter-, landskapsblom- och landskapsdjurexpert besatt. I så fall är den kunskapen numera spårlöst försvunnen.

Av Vicky - 13 april 2009 16:22

...man egentligen borde läsa kurslitteratur och skriva litteraturrapport:

* Lider man av hypokondri om man tror att man lider av hypokondri?

* Hur kan det komma sig att om man möter en bil när man är ute och går på en landsväg så kommer det alltid en bil från andra hållet?

* Varför i herrans namn möts dessa bilar alltid precis där man själv går?

* Vad är "that" i Meatloafs I would do anything for love?

* Varför rycker man till precis innan man somnar?

* Hur vet man att vissa djur bara ser i svartvitt?

* Ser blinda människor svart?

* Hur kommer musiken in i datorn när jag laddar ner musik med ett trådlöst nätverk?

* Vad är det som gör att jag tycker att lakrits smakar kräk och andra älskar det?

* Är tuberna med randig tandkräm konstruerade med fack för de olika färgerna?

* Vad är en tanke?

Tacksam för svar.

Av Vicky - 1 april 2009 18:37

Det vill säga: lägg av med aprilskämt! Det är inte kul. Faktiskt. För oss som, av någon oförklarlig anledning, råkar tro på vad folk säger är det ett stort problem att människor, helt legitimt,  under en hel dag går runt och ljuger. Det allra värsta är när någon hittar på en historia utan något som helst overkligt innehåll och sen idiotförklarar mig för att jag gick på den. Ursäkta mig, men varför i hela friden skulle jag anta att denna någon for med osanning?? Nej, vet du vad.

Till det positiva med denna första dag i april: jag har åkt inlines. Årets första runda. Jag är nöjd.

Ovido - Quiz & Flashcards